Saturday, September 22, 2012

8 Pahala Besar yang Allah SWT telah tawarkan

8 Pahala Besar yang Allah SWT telah tawarkan



Ingikah anda berada paling hampir di sisi Allah SWT ?

Rasulullah SAW telah bersabda : Hamba Allah yang paling hampir dengan Allah SWT adalah ketika hamba yang sujud kepada Allah SWT, oleh yang demikian marilah kita memperbanyakkan sujud kepada Allah SWT dalam semua perkara- Kita sujud kepada Allah SWT disaat membina rumah tangga- Kita sujud kepada Allah SWT semasa melakukan perniagaan- kita sujud kepada Allah SWT semasa bertugas di pejabat- Kita sujud kepada Allah SWT semasa memakai pingat-pingat kebesaran/ciptaan manusia – Kita sujud kepada Allah SWT semasa meguruskan jenazah, segala-galanya kita mengharapkan keberkatan dan kerahmatan daripada Allah SWT, kita tidak jadikan semua arahan Allah SWT sebagai peluang perniagaan dan memeras untung sesama umat Islam.

Ingikah anda pahala haji ?

Rasulullah SAW telah bersabda : Menunaikan umrah semasa bulan Ramadhan mendapat pahala sebagaimana pahala haji.

Ingikah anda membina rumah di dalam Syurga ?

Rasulullah SAW telah bersabda : Sesiapa membina masjid untuk Allah, Allah SWT akan membina baginya sebuah Mahligai di dalam Syurga.

Ingikah anda keredhaan Allah SWT ?

Rasulullah SAW telah bersabda : sesiapa yang makan dan minum yang disertakan dengan pujian kepada Allah SWT akan mendapat keredhaan daripada Allah SWT.

Ingikah anda doa dimakbulkan ?

Rasulullah SAW telah bersabda : Doa diantara azan dan iqamah tidak akan ditolak.

Ingikah anda mendapat pahala puasa selama setahun ?

Rasulullah SAW telah bersabda : Sesiapa berpuasa setiap bulan sebanyak 3 hari,maka dia akan mendapat pahala seperti berpuasa setahun.

Ingikah anda pahala sebesar bukit ?

Rasulullah SAW telah bersabda : Sesiapa berada disisi jenazah dan menunaikan solat jenazah keatasnya serta menguburkannya dia akan mendapat pahala seperti 2 Qirat, sahabat bertanya apakah itu 2 Qirat, Rasulullah SAW menjawab : 2 Qiraat adalah 2 bukit yang besar.

Ingikah anda bersahabat dengan Rasulullah SAW di dalam Syurga ?

Rasulullah SAW telah bersabda : Sesiapa memelihara anak yatim dia akan bersahabat dengan Rasulullah SAW sebagaimana rapatnya jari telunjuk dengan jari tengah.

No comments:

Post a Comment