Friday, November 2, 2012

Kukuhkan persedian untuk UPSR English anak-anak anda

Kukuhkan persedian untuk UPSR English anak-anak anda!

Kukuhkan persedian untuk UPSR English anak-anak anda!



InsyaAllah saya akan memulakan tuisyen bahasa Inggeris bermula Disember ini untuk mereka yang bakal mengambil UPSR di Bangi dan Putrajaya dan saya juga akan dari masa ke semasa membuat posting di sini untuk membantu ibubapa di sini membimbing anak-anak mereka menghadapi peperiksaan yang akan membantu mereka menghdapi cabaran di sekolah menengah dengan lebih yakin dan bersemangat.

Tujuan utama saya menjalan tuisyen itu ialah untuk:-

1. Memperkukuhkan kosa kata bahasa Inggeris pelajar kerana berdasarkan pengalaman saya pelajar-pelajar peringkat UPSR masih amat lemah perbendaharaan kata bahasa Inggeris mereka sehingga sukar untuk mengajar aspek tatabahasa bahasa Inggeris kepada mereka

2. Mengajar pelajar cara-cara membuat ayat yang betul tatabahasa ia dalam bahasa Inggeris.

3. Meningkatkan keyakinan diri pelajar-pelajar dengan mengukuhkan tatabahasa dan kosa kata bahasa Inggeris mereka.

4. Membiasakan pelajar-pelajar dengan format kertas bahasa Inggeris UPSR agar mereka tahu apa yang perlu mereka pelajari untuk menjawab dengan cemerlang kelak.

5. Memahirkan pelajar-pelajar dengan teknik-teknik menjawab soalan-soalan UPSR agar mudah mereka menghadapi apa soalan yang diberi nanti.

6. Melatih mereka menulis karangan-karangan yang bagus dari segi tatabahasa, kandungan, format dan kosa kata secara mingguan.

Kelas akan dibuat di Putrajaya setiap Sabtu malam 8-9.30 dan di Bangi di kawasan Sg. Tangkas setiap Jumaat malam 8-9.30 malam.

Tempat terhad dan kelas bermula 7hb Disember di Bangi dan 8hb Disember di Putrajaya.

Cikgu Yusoff
019 – 3090711

http://knowledgecentre.wordpress.com/2012/11/02/kukuhkan-persedian-untuk-upsr-english-anak-anak-anda/

No comments:

Post a Comment