Wednesday, February 1, 2012

Selawat Bulan Maulid

Saya melihat selawat ini dalam blog alfanshuri kemudian saya rujuk kembali pada facebook Habib Kazim, lafaz selawat ini diwasiatkan oleh Habib Umar (Pengetua Darul Mustafa, Yaman) seorang pendakwah, ulama keturunan Nabi SAW yang popular pada waktu sekarang. Beliau mewasiatkan mewiridkan selawat ini sebanyak 10 ribu kali sepanjang bulan Maulid ini.

اللهم صَلِّ وَسَلِّمْ على جَامِعِ الْمَحَامِدِ مَنْ بِهِ تُفَرَّجُ الْكُرُوْبُ وَتُكْشَفُ الشَّدَائِدُ سَيِّدِنَا مُحمدٍ وعلى آله وصحبه، يا حَيُّ يا قَيُّوْمُ يا وَاحِدُ.

Ertinya: Ya Allah, berilah selawat dan salam ke atas Rasulullah SAW yang terhimpun padanya segala kepujian yang dengannya terungkai segala kesedihan dan tersingkap segala kepayahan. Penghulu kami Nabi Muhammad juga ke atas ahli keluarga Baginda dan para Sahabat Baginda. Wahai Tuhan Yang Maha Hidup, Yang Maha Berdiri dengan sendiriNya, wahai Yang Maha Esa.

Jom berselawat! Sesungguhnya Rasulullah SAW walaupun pada zahirnya jasadnya terkubur di Madinah Munawwarah akan tetapi Baginda tetap hidup dan menyambut salam para pencintanya. Berselawatlah seolah-olah Baginda di depan kita.

No comments:

Post a Comment