Friday, March 2, 2012

Free Legal Fees Package

Sudah menjadi kelaziman, bila ada je entri skema macam entri lawyer semalam pasti saudara Aslam (bukan nama sebenar) akan ‘whatsapp‘ aku bagitahu yang dia tak faham dan bagi merumitkan keadaan, pasti ada je kritikan terbuka yang di’bahan’kannya kat aku. Namun ada juga kritikan si Aslam (bukan nama sebenar) ni di dalam entri semalam yang aku rasa membina dan patut aku kongsikan dengan korang, antaranya :

“Apa la susah sangat nak cari panel-panel lawyer ni. Ko advise je la follower ko suruh carik bank yang boleh absorb legal fees untuk loan documentation” – Aslam (bukan nama sebenar)

Ye tak ye jugak. Boleh pakai jugak otak mamat Aslam (bukan nama sebenar) ni. At least korang cuma perlu fikir untuk bayar legal fees S&P je instead of nak kena bayar kedua-dua jenis legal fees tu (fees untuk S&P dan loan documentation), tapi masalahnya sekarang.. aku tak tahu bank mana yang masih lagi absorb legal fees dalam pakej pinjaman dia. Memandangkan yang aku pernah berjanji dengan salah seorang peserta seminar aku sabtu lepas, sekarang ni aku nak minta kerjasama dari korang kot-kot korang tahu bank mana yang masih lagi offer free legal fees package ni. Kalau korang dapat sertakan contact personnya sekali adalah lebih baik untuk yang mereka yang ‘lenlain’. Maklum sajalah aku dah lama sangat ‘bercuti’ dari buat loan rumah ni.

AE : Satu lagi cara korang nak dapatkan legal fees yang murah adalah dengan cara me’refer’ sebanyak mungkin kengkawan korang kat lawyer. Kalau sorang kawan yang korang refer, lawyer boleh bagi RM100, kalau 50 orang kawan yang korang refer, tak ke RM5,000 komisyennya? Masyuk masyuk..

No comments:

Post a Comment