Friday, June 15, 2012

Penyampai Segala Hajat

Mengikut keterangan Tuan Syed Abdullah yang berasal dari negeri Bahrain. Sesiapa yang mengamalkan ilmu ni segala yang dikehendaki akan tercapai. Cara amalannya:
j Setelah memberi salam pada tiap-tiap kali sembahyang 5 waktu hendaklah kita duduk bertimpuh sambil meletakkan kedua tangan kita diatas kedua paha dengan keadaan telentang.
k Minta kepada Allah SWT agar semua permintaan kita dikabulkan sambil iktikadkan didalam hati lafaz [بسم] itu diatas kaki kanan letaknya. Beserta niat minta hidup lagi berkuasa dari kaki kanan sampai ke pinggang kanan.

l Lafaz [الله] diatas kaki kiri serta niat minta hidup lagi berkuasa dari kaki kiri hingga ke pinggang kiri.
m Lafaz [الرحمن] ditapak tangan kanan serta niat minta hidup lagi berkuasa dari tangan kanan hingga ke pinggang kanan.
n Lafaz [الرحيم] diatas tapak tangan kiri serta niat minta hidup lagi berkuasa dari tangan kiri hingga ke pinggang kiri.
o Setelah itu kita tukarkan pula [بسم الله الرحمن الرحيم] dengan lafaz [الرحيم] ditapak tangan kiri itu kepada kaki kanan lafaz [الله]. Dan tempat Allah itu digantikan dengan [الرحمن] sehingga lafaz [بسم الله الرحمن الرحيم] berpaling antara satu sama lain seperti ini:
Tempat [بسم] dibubuh [الرحيم]. Tempat [الله] dibubuh [الرحمن]. Tempat  [الرحمن] dibubuh [الله].
p Sudah itu iktikadkan [بسم الله الرحمن الرحيم] ditangan kanan tadi serta usapkan ke dahi kita dengan lafaz [بسم الله الرحمن الرحيم] serta bacakan isim ini 3X.
q Kemudian sapukan tangan kita itu ke bawah limbungan kiri (tempat letak jantung). Seraya mengiktikadkan masuk amalan kita ke dalam hati serta selamat dari bala dunia akhirat.
Sumber Kitab Mat Kilau.

No comments:

Post a Comment