Monday, May 14, 2012

PENGHULU ISTIGHFAR

ENGHULU ISTIGHFAR

"Ya Allah, Engkau adalah Tuhanku, Tiada Tuhan lain disembah melainkan Engkau, Engkau telah menciptakanku, sedangkan aku adalah hambaMu dan sentiasa memegang janjiMu setakat yang termampu. Aku berlindung kepadaMu dari kesalahan yang aku lakukan. Aku akui nikmat yang engkau kurniakan kepadaku dan mengakui pula dosaku, maka ampunilah aku, sesungguhnya tiada yang mengampuni dosa-dosa melainkan Engkau." 

- Barang siapa yang mengucapkannya di waktu pagi dengan penuh keyakinan, maka jika sebelum waktu petang dia meninggal dunia, nescaya dia termasuk dalam golongan penghuni syurga. Barang siapa yang mengucapkannya di malam hari dengan penuh keyakinan, jika dia meninggal dunia sebelum menjelang pagi, nescaya dia juga termasuk di kalangan penduduk syurga.

No comments:

Post a Comment