Tuesday, May 8, 2012

Selawat Munjiyyah



اللهم صلي على سيدنا محمد صلاة تنجينا بها من جميع الأهوال والآفات وتقضي لنا بها جميع الحاجات وتطهرنا بها من جميع السيئات وترفعنا بها عندك أعلى الدرجات وتبلغنا بها أقصى الغايات من جميع الخيرات في الحياة وبعد الممات وعلى آله وصحبه وسلم تسليماً كثيراً
Ertinya: Ya Allah limpahkanlah rahmat kepada junjungan kami Nabi Muhammad SAW, yang dengan rahmat itu Engkau akan menyelamatkan kami dari semua keadaan yang mendebarkan,
dan dari semua cobaan yang dengan rahmat itu Engkau akan mendatangkan kepada kami hajat,
yang dengan rahmat itu Engkau akan membersihkan kami dari semua keburukan dan kesalahan,
yang dengan rahmat itu Engkau akan mengangkat kami kepada setinggi-tinggi derajat.
yang dengan rahmat itu pula Engkau akan menyampaikan kami kepada sesempurna semua maksud dari semua kebaikan pada waktu hidup dan setelah mati.
Semoga Allah limpahkan rahmat dan keselamatan kepada Nabi Muhammad, keluarganya, Sahabatnya serta seluruhnya.
Khasiatnya:
1. Wirid 11X selepas solat fardhu dan berdoa insya’ Allah kabul.
2. Wirid 500X atau 1000X sehari semalam nescaya dilapangkan Allah akan segala kesulitan hidupnya.
3. Kata Imam Samhudi (السمهودي) diwirid banyak kali bagi mengelak wabak taun.
4. Kata Syeikh Musa al-Darir (الشيخ موسى الضرير) dalam kitab Fajrulmunir oleh Fakihani, “Suatu hari kami belayar di lautan, tiba-tiba datang angin kencang hingga kelam kabut anak kapal. Tiba-tiba mari rasa mengantuk sehingga tertidur dan saya telah bermimpi berjumpa Rasulullah SAW. Rasulullah SAW berpesan padaku agar penumpang kapal membaca selawat ini 1000X.
“Bila tersedar saya menceritakan akan mimpi tersebut dan para penumpang membaca selawat tersebut. Baru saja 300X berselawat angin laut pun reda dan tenang.”

No comments:

Post a Comment