Wednesday, February 27, 2013

Aspek verb tenses dalam mempelajari bahasa Inggeris



Image
As Salam semua.
Tahukah anda,setiap kali anda membuat ayat dalam bahasa Inggeris,kala kata kerja atau verb tense anda mestilah dipilih satu daripada 12 verb tenses yang ada dalam bahasa Inggeris?
Ini adalah contoh 12 verb tenses apabila anda menggunakan mereka dengan kata ganti nama ‘I”
Verb tenses ni digeruni ramai orang dan ditakuti ramai org tetapi kalau dipelajari dengan betul dan diajar dengan betul taklah sesusah mana.Cuma kena kuatkan semangat dan mesti ada stamina dan kecekalan nak mahir aspek Verb tenses ini.
Kenapa verb tenses ini penting?Kalau kita salah menggunakan verb tense yang betul,ianya boleh mengelirukan org yg kita sedang berkomunikasi itu.
Jangan ambil remeh aspek verb tenses ni sebab selagi kita tak betulkan aspek ini,bahasa Inggeris kita ditahap bahasa Inggeris bahasa pasar sahaja.
Aspek ini kadang2 Mat Saleh yg bahasa ibunda mereka bahasa Inggeris pun gagal menggunakan ia dengan betulJadi tak mustahil kita boleh lebih fasih dan lebih betul tatabahasa bahasa Inggeris ini dibandingkan dengan mereka yang berbahasa Inggeris 100% tetapi tidak mengetahui konsep verb tenses ini.
ika kita dapat menguasai hanya 80% aspek verb tenses ini pun saya sudah amat-amat bagus terutamanya di Malaysia ini di mana ramai daripada kita amat-amat lemah aspek verb tenses ini.

Pelajari semua ini dalam kursus Asas-Asas Komunikasi bahasa Inggeris bermula 3hb March ini di Sunway dan 30hb March ini di Putrajaya.Tempat terhad.
Cikgu Yusoff
019-3090711






No comments:

Post a Comment